[1]Hosoda M. and Suzuki,K., "Using Management Control Systems to Implement CSR Activities: An Empirical Analysis of 12 Japanese Companies" Business Strategy and the Environment, Vol. 24,Issue 7,2015.
[2]鈴木研一・松岡孝介「従業員満足度,顧客満足度,財務業績の関係—ホスピタリティ産業における検証—」『管理会計学』,第22巻第1号,2013.【2014年度日本管理会計学会論文賞受賞論文】
[3]Asada,T.,Bailes,J. and Suzuki,K “Implementing ABM with Hoshin Management ,”Management Accounting, Vol. I, No. 2,2000.【1999-2000 IMA-annual Lybrand Awards-受賞論文】
[4]鈴木研一・浅田孝幸「日本におけるABMの発展方向に関わる一考察」『原価計算研究』,第23巻1号,1999.【第25回日本原価計算研究学会学会賞受賞論文】