Go Forward

「学びの継続」のための『学生支援緊急給付金』の申請について(外国人留学生用) ※受付は終了しました

「学びの継続」のための『学生支援緊急給付金』の申請について(外国人留学生用)

(English follows)

 このページは外国人留学生向けのご案内です。 日本人学生向けの案内は別のページを参照してください。

Japanese

※本件の受付は終了しました

今般のコロナウイルス感染症拡大による影響で、世帯収入・アルバイト収入の大幅な減収により、学生生活にも経済的な影響が顕著となっている状況の中で、修学が困難になっている学生に対して、国が経済支援を行ないます。

対象

外国人留学生(学部生、大学院生及び専門職大学院生)
※日本人学生はこちらをご覧ください

支給金額

外国人留学生     (原則)100,000円

募集要項・申請の手引き(外国人留学生用)

・「学びの継続」のための『学生支援緊急給付金』募集要項
・「学びの継続」のための『学生支援緊急給付金』申請の手引き(学生・生徒用)
(参考)「学びの継続」のための『学生支援緊急給付金』ウェブサイト   https://www.mext.go.jp/a_menu/koutou/hutankeigen/mext_00691.html
 外国人留学生はかならずこちらの要項を確認してください。
※日本人学生とは申請方法が異なりますので注意してください。

申請方法

Oh-o! Meijiシステムのアンケートに答える形でで申請エントリーをしてください。
アンケート名は「【留学生/International Students】学びの継続のための学生支援緊急給付金に関する申請/Application for Emergency Student Support Handout for Continuing Studies」です。
※先着順ではありません。また,本学では文部科学省指定のLINEでの申請は受け付けておりません。
外国人留学生と日本人学生では申請方法が異なります。留学生は必ずこちらのアンケートから申請してください。

申請期間

2020年6月1日(月)~6月10日(水)
申請時間の詳細は必ず募集要項で確認してください。

申請にあたってのお願い

オンライン授業の実施等によるアクセスにより、システムの負荷が高い状態となることが予想されます。申請に際しては、以下の対応を行うよう、ご協力をお願いします。

・アクセスの多い日中帯の申請を避けてください
・入力項目を確認し、事前にメモ帳などで、入力内容を用意してください

なお、「学びの継続のための学生支援緊急給付金」は迅速に推薦処理を行うため、個別の採用条件や採否等に関する問い合わせには、原則としてお答えいたしかねます。ご理解、ご協力をお願いいたします。

書類の提出について

書類提出は採用が決定した学生に提出方法を案内します。
必要書類はこちらからダウンロードできます。
提出方法は後日案内しますのでそれまでお待ちください。

よくある質問と回答(Q&A)

よくある質問はこちら(6/1UP)
※内容は随時更新いたします

お問い合わせ 

まずは文部科学省が公開している要項【こちら】を確認してください。
「学生支援緊急給付金」についてのお問い合わせは、必ず
「募集要項」と上記よくある質問と回答(Q&A)をご確認の上、解決しない場合のみ、募集要項に記載しているメールアドレスに問い合わせてください。なお、回答には数日かかることもあります。質問の回答が来ないことを理由にした回答の遅れは認められませんので予めご了承ください。

以 上

English

An English version is currently under development. We will release them one by one.
※Closed

Regarding “Emergency Student Support Handout for Continuing Studies: Application Guide” (for International Students)

This is an information for international students. If you are a Japanese student, please refer to the page we prepared separately.

With students experiencing a significant economic impact on their lifestyles due to heavy reductions in household income and income from part-time work because of the impact of the novel coronavirus pandemic, JASSO will provide cash handout for those who face difficulties continuing their studies at their university.


Eligibility

International students (undergraduate schools, graduate schools, and professional graduate schools)
*For Japanese students, please check this page.

Handout Amount

 100,000yen

Application Guideline(for International Students)

・Application Guideline for Emergency Student Support Handout for Continuing Studies By Meiji UNIV
・Emergency Student Support Handout for Continuing Studies Application Guide (for Students) BY MEXT
・(Reference) "Student Support Emergency Benefits" website for "continuation of learning" https://www.mext.go.jp/a_menu/koutou/hutankeigen/mext_00707.html
For international students, please be sure to check this guideline.
* Please note that the application method differs from Japanese students.

How to Apply

Please answer questionnaire “【留学生/International Students】学びの継続のための学生支援緊急給付金に関する申請/Application for Emergency Student Support Handout for Continuing Studies” and apply via Oh-o!Meiji
*This is not first-come-first-served basis. We do not accept applications from LINE designated by MEXT.

Application Period

June 1 (Mon.) to June 10 (Wed.), 2020
Please be sure to check application time zone in detail with the application guideline.

Request upon Application

The server system may go down due to access to online classes. For application, please follow the instructions below.
*Please avoid applying in daytime when access for the server is expected to be concentrated.
*Please check questions first and write down your answer on notepad, etc.,
then fill in the questionnaire.

Since the “Emergency Student Support Handout for Continuing Studies” needs to be processed spontaneously, we will not be able to answer individual questions such as eligibility condition and results. We ask for your understanding and cooperation.

How to Submit Documents.

The students selected for this handout will be informed how to submit documents.
Required documents can be downloaded from here.
*Form 1
*Form 2
*Form A (university original) *Uploaded on June 4.

The submission method will be informed later, so please wait until then.

Frequently Asked Questions.

 In preparation

Inquiries

Please be sure to check the application guideline of “Emergency Student Support Handout for Continuing Studies” and “Frequently Asked Questions” above. Only in case you cannot find answer from them please inquire at email indicated in the application guideline. Please be aware that it may take a few days to answer the questions. Also, we will not accept any delay of application even if you have not received the answer by time.