2021年秋出発 大学間協定留学【交換型】募集要項 / 2021 Fall University-wide Study Abroad Program [Exchange]

2021年秋出発 大学間協定留学【交換型】募集要項 / 2021 Fall University-wide Study Abroad Program [Exchange]

大学間協定留学とは,明治大学と協定を結んでいる世界各国の高等教育機関に,明治大学の学生が派遣学生として留学するプログラムです。協定留学は,明治大学からの推薦が必要なため,協定校への出願の前に学内選考を行います。
学内選考の出願情報は「募集要項」および「出願条件等一覧」に掲載してあります。応募者は必ず両方を確認してください。

This is the Study Abroad Program held at the partner institutions of Meiji University all around the world on the basis of the student exchange agreements. To participate in this program, students are required to apply for the internal selection and be nominated by Meiji University. Please read both "Application Guidelines" and "Admission Details" thoroughly for the details of the internal selection.

■新型コロナウイルス感染症等による留学実施判断について
国際教育センターが主催する留学プログラムについて,外務省海外安全情報の危険情報レベルにおいて「レベル2」以上の国・地域への学生派遣は行いません。外務省海外安全情報の他,各国・地域における状況および本邦の入国措置の状況等を踏まえて,実施判断を行う時期を決定します。学内選考結果通知時に,留学実施に関する実施判断のスケジュールも併せて通知します。
■Possibility of Cancellation due to COVID-19
Study Abroad programs organized by International Student Center to the countries/areas with "level 2" or higher travel alert issued by the Ministry of Foreign Affairs of Japan will be canceled. Taking into consideration the circumstances of each country/area as well as Japan's immigration measures the decision will be made at an appropriate timing. Applicants will be informed of the decision making schedule at the time of internal screening result announcement.

募集要項 / Application Guidelines

出願条件等一覧 / Admission Details ≪今後協定校の追加はありません / No more programs will be added. ≫

「出願条件等一覧」は募集期間中にも更新されますので,募集期間を通してこまめに確認してください。
「Admission Details」will be updated continually throughout the application period. Please check it regularly. 

学内応募受付期間・書類提出先 / Application Period・Where to submit application documents

【応募受付期間】     2020年 10月26日(月)~ 11月5日(木)
【応募書類提出先】 国際教育事務室へ郵送での提出

!!入構制限措置解除の見通しが立っていないため,応募書類は郵送のみ(11/5必着)での受け付けとなります!!

※ 応募には「オンライン応募」(Oh-o! Meijiアンケート)「応募書類の提出」両方の手続きが必要です。詳細は募集要項で確認してください。
※ 応募書類の提出先・方法等の詳細は募集要項で確認してください。
締切後の書類提出は一切認めません

【Application Period】Monday, October 26 to Thursday, November 5, 2020
【Where to submit the documents】International Student Office by mail

!!Application documents submission is accepted VIA MAIL ONLY (must arrive by November 5) due to the campus entry restriction!!

※ Both 「Online Application」(Oh-o! Meiji questionnaire) and「Submission of application documents」are required. Refer to Application Guidelines for details.
※ Refer to Application Guidelines for the details of how and where to submit application documents.
Submission after the deadline will not be accepted.

応募書類 所定書式<日本語版>

Application Documents Designated Forms <English ver. for English Track students>

お問い合わせ先

明治大学 国際教育事務室

Email:kokusaik@meiji.ac.jp