大学ガイドブックの請求
※本件の受付は終了しました
--- English follows Japanese. ---
学 生 各 位
オンライン授業受講に伴う印刷環境・通信環境支援について
明治大学では,すでにご案内のとおり,新型コロナウイルス感染症の影響に鑑み,学生の皆様の健康と安全の確保を優先するため,春学期後半(S2)の期間につきましても,オンライン授業を継続することといたしました。
このたびオンライン授業の継続にあたりまして,春学期前半(S1)の期間におけるオンライン授業に関する学生アンケートを実施しましたところ,特に自宅の通信環境,印刷環境などの学習環境が不十分であるとの声をいただきました。
そこで,本学では,学生・教育活動緊急支援資金を設立し,校友会からの2億円の寄付と大学からの拠出金により,中長期にわたり学生の皆様を支援できる体制を整え,同資金から,学生の皆様が円滑にオンライン授業を受講できるよう,印刷環境・通信環境を支援するため,下記のとおり1万円を助成することとしました。
つきましては,詳細の手続きは,Oh-o! Meijiシステムを通じて学生の皆様にお知らせいたしますので,手続き方法をご確認ください。
助成金額:希望学生1名につき1万円支給
申請期間:6月23日(火)~7月3日(金) ※お知らせを掲出しておりますので,Oh-o! Meijiシステムをご確認下さい。
受取方法:次の2通りによる受取方法からお選びください。
①スマホ決済サービス「J-Coin Pay」により受取り
②国内銀行等口座への振込み
明治大学では,卒業生を「校友」と呼称しています。校友会活動の目的は母校の支援ですが,それはとりもなおさず学生支援に尽きると考えます。今回,中長期的な学生支援に対応できる学生・教育活動緊急支援資金が出来たことから,校友会の基金から寄付することを決めました。引き続き,「明治はひとつ」の精神のもと,母校発展・充実に寄与し,学生の皆さんが各人の夢を実現して社会に貢献できるように,支援していきます。
June 18, 2020
To all students in Meiji University
According to the student survey regarding online classes conducted in the S1 term, we found that some students experienced difficulty in establishing a print and communication environment at home that was at the level needed for taking quality online classes.
In response, we at Meiji University have established a Student Emergency Relief Fund, funded by contributions and donations from alumni (200 million JPY) and by the university itself.
Making quick use of this fund, we have decided to provide a 10,000 JPY grant to support students so that they can take online classes in a better printing and communication environment.
The detailed procedure for application will be posted on the Oh-o! Meiji System shortly. Students who wish to apply for this grant are requested to login the system and follow the instructions.
Eligible Students: Students on degree courses can apply to receive the grant.
※ Please be reminded that the recipients of the Meiji University Student Emergency Assistance Fund will NOT be eligible for this grant.
Grant Amount: 10,000 JPY per applicant
Application period: June 23 (Tue.) - July 3 (Fri.)
※ Some messages how to apply for the grant were sent on the Oh-o! Meiji System. Please log in to the systm and read them carefully.
Method of Receipt: There are two options as follow.
Option 1. By smartphone payment service "J-Coin Pay"
Option 2. Through a personal account at a Japanese bank located inside Japan.
Our graduates are called “school friends” or "Kouyuu (校友)" at Meiji University. The purpose of the alumni association activities is to support its alma mater, but I believe that it is all about supporting students themselves. At this time, we decided to make a donation from the alumni association's fund to the Student Emergency Relief Fund which was newly established for the difficult circumstances caused by the COVID-19 pandemic. The new fund is to support students who suffer from unforeseen events in the mid to long-term. Under the university’s guiding principle of "We at Meiji are all one!” we will continue to contribute to the development and enrichment of our alma mater and support students so that they can realize their dreams and contribute to society.
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2020年6月18日
学 生 各 位
明 治 大 学
オンライン授業受講に伴う印刷環境・通信環境支援について
明治大学では,すでにご案内のとおり,新型コロナウイルス感染症の影響に鑑み,学生の皆様の健康と安全の確保を優先するため,春学期後半(S2)の期間につきましても,オンライン授業を継続することといたしました。
このたびオンライン授業の継続にあたりまして,春学期前半(S1)の期間におけるオンライン授業に関する学生アンケートを実施しましたところ,特に自宅の通信環境,印刷環境などの学習環境が不十分であるとの声をいただきました。
そこで,本学では,学生・教育活動緊急支援資金を設立し,校友会からの2億円の寄付と大学からの拠出金により,中長期にわたり学生の皆様を支援できる体制を整え,同資金から,学生の皆様が円滑にオンライン授業を受講できるよう,印刷環境・通信環境を支援するため,下記のとおり1万円を助成することとしました。
つきましては,詳細の手続きは,Oh-o! Meijiシステムを通じて学生の皆様にお知らせいたしますので,手続き方法をご確認ください。
記
対象者:支援を希望する正規学生(2020年度明治大学緊急学生支援金受給者を除く)助成金額:希望学生1名につき1万円支給
申請期間:6月23日(火)~7月3日(金) ※お知らせを掲出しておりますので,Oh-o! Meijiシステムをご確認下さい。
受取方法:次の2通りによる受取方法からお選びください。
①スマホ決済サービス「J-Coin Pay」により受取り
②国内銀行等口座への振込み
以 上
明治大学校友会 北野大 会長からのメッセージ
June 18, 2020
To all students in Meiji University
Grant for Improving Print and Communication Environment
As already announced, Meiji University has decided to continue online classes during the second half of the 2020 Spring Semester (S2), while at the same time to ensure the safety of our students and academic staff.According to the student survey regarding online classes conducted in the S1 term, we found that some students experienced difficulty in establishing a print and communication environment at home that was at the level needed for taking quality online classes.
In response, we at Meiji University have established a Student Emergency Relief Fund, funded by contributions and donations from alumni (200 million JPY) and by the university itself.
Making quick use of this fund, we have decided to provide a 10,000 JPY grant to support students so that they can take online classes in a better printing and communication environment.
The detailed procedure for application will be posted on the Oh-o! Meiji System shortly. Students who wish to apply for this grant are requested to login the system and follow the instructions.
Eligible Students: Students on degree courses can apply to receive the grant.
※ Please be reminded that the recipients of the Meiji University Student Emergency Assistance Fund will NOT be eligible for this grant.
Grant Amount: 10,000 JPY per applicant
Application period: June 23 (Tue.) - July 3 (Fri.)
※ Some messages how to apply for the grant were sent on the Oh-o! Meiji System. Please log in to the systm and read them carefully.
Method of Receipt: There are two options as follow.
Option 1. By smartphone payment service "J-Coin Pay"
Option 2. Through a personal account at a Japanese bank located inside Japan.