2021年春出発 大学間協定留学募集要項 / 2021 Spring University-wide Study Abroad Program

2021年春出発 大学間協定留学【交換型】【授業料負担型】募集要項 / 2021 Spring University-wide Study Abroad Program [Exchange] [Fee-Paying]

大学間協定留学とは,明治大学と協定を結んでいる世界各国の高等教育機関に,明治大学の学生が派遣学生として留学するプログラムです。協定留学は,明治大学からの推薦が必要なため,協定校への出願の前に学内選考を行います。
学内選考の出願情報は「募集要項」および「出願条件等一覧」に掲載してあります。応募者は必ず両方を確認してください。

This is the Study Abroad Program held at the partner institutions of Meiji University all around the world on the basis of the student exchange agreements. To participate in this program, students are required to apply for the internal selection and be nominated by Meiji University. Please read both "Application Guidelines" and "Admission Details" thoroughly for the details of the internal selection.

■新型コロナウイルス感染症の影響について
本学では,外務省海外安全ホームページ「感染症危険情報」に則り,危険レベル2以上の国・地域への海外留学プログラムは中止を基本方針としています。2021年春出発大学間協定留学について,現時点では例年通り学内募集を行いますが,今後の新型コロナウイルス感染拡大の状況によっては,渡航数か月前の段階で,大学として派遣中止の判断を行う可能性があることを理解の上応募してください。
■Impact of COVID-19
According to Meiji University's policy, Study Abroad programs to the areas with level 2 or higher travel alert issued by the Ministry of Foreign Affairs of Japan are to be canceled. Please note that although the internal screening for 2021 Spring University-wide Study Abroad Program will be held as scheduled, there is a possibility of the program being canceled a few months before the departure depending on the COVID-19 situation.

募集要項 / Application Guidelines

出願条件等一覧 / Admission Details

「出願条件等一覧」は募集期間中にも更新されますので,募集期間を通してこまめに確認してください。
「Admission Details」will be updated continually throughout the application period. Please check it regularly. 

学内応募受付期間・書類提出先 / Application Period・Where to submit application documents

【応募受付期間】     2020年 7月20日(月)~ 8月28日(金)
【応募書類提出先】 国際教育事務室(窓口または郵送での提出)


※ 応募には「オンライン応募」(Oh-o! Meijiアンケート)「応募書類の提出」両方の手続きが必要です。詳細は募集要項で確認してください。
※ 応募書類の提出先・方法等の詳細は募集要項で確認してください。
締切後や開室時間外での書類提出は一切認めません

【Application Period】Monday, July 20 to Friday, August 28, 2020
【Where to submit the documents】International Student Office (In person or by mail)

 
※ Both 「Online Application」(Oh-o! Meiji questionnaire) and「Submission of application documents」are required. Refer to Application Guidelines for details.
※ Refer to Application Guidelines for the details of how and where to submit application documents.
Submission after the deadline or outside office hours will not be accepted.

応募書類 <日本語版> ※すべてA4サイズ片面印刷,ホチキス止め不要

Application Documents <English ver. for English Track students> *Must be A4 size, single side printed and not stapled.

お問い合わせ先

明治大学 国際教育事務室

Email:kokusaik@meiji.ac.jp