Go Forward

就職活動目的でのスタジオ利用 Studio use for job hunting

スタジオについて / About studio

駿河台キャンパス12号館11階のスタジオは、本学のメディア授業で使用する映像コンテンツ収録や、教員によるオリジナル教材開発、学生のコンテンツ制作等、さまざまな形で運用されています。

授業やゼミナール活動、学生のサークル、就職活動でのコンテンツ制作(自己紹介動画)など、本学に在籍している方であれば,どなたでも無料で利用できます。
The studio on the 11th floor of Building 12 of the Surugadai Campus is operated recording video content used in media classes, recording original teaching materials by faculty members, and creating content for students.
Anyone who is enrolled in Meiji university can use it free of charge, such as classes, seminar activities, students club activities, content creation for job hunting (self-introduction video), etc.

 

このページでは、学生の就職活動でのコンテンツ制作(自己紹介動画など)利用目的の利用を受け付けております。
授業やゼミナール活動、サークル活動目的については、担当教職員からお申し込みください。(教職員予約ページ ⇒ こちら)
Students can apply for the reservation of the studio for content creation in job hunting on this page.
If you want to use studio for other purposes, you need to ask about apply from the faculty member or staff in charge. Example: Classes, seminar activities, club activities
Please ask the facutly member or staff in charge to make a reservation. (Faculty / staff reservation page ⇒ here)

利用について / About use

  • ・最初にスタジオ機材の使い方を職員から説明します。
  • ・授業目的としての利用を最優先にするため、予約後もスケジュールを調整して頂く場合がございます。予めご了承ください。
  • ・スタジオ利用の目的によっては貸出できない場合もあります。
  • ・故意によりスタジオ機器設備に重大な損傷が発生した場合は,補償頂くことがあります。
  • ・The staff will guide you on how to use the studio equipment before recording.
  • ・Please note in order to give top priority to use for class purposes, we may ask you to adjust the schedule even after making a reservation.
  • ・The application may be declined depending on the purpose of using the studio.
  • ・If the studio equipment is intentionally damaged seriously, compensation may be required.


学内関係者向け利用

>12号館スタジオ利用内規      >教職員予約ページ Studio reservation for faculty members

スタジオ予約状況 Reservation board

現在の予約状況(クリックすると別ウィンドウで表示されます)
予定の詳細はダブルクリックして確認してください。
利用時間は、月~金 9:00~17:00, 土 9:00~12:30受け付けます。日曜・祝日・大学が定める休日は閉室します。
夏季休業中は、平日:9:30~16:00, 土日・祝日は閉室いたします。

Current reservation status (click to view in a separate window)
Double-click to confirm the details of the schedule.
Student use is accepted only from Monday to Friday from 9:00 to 17:00 and Saturday from 9:00 to 12:30.
The studio is closed on Sundays, public holidays, and holidays set by the university.

就職活動目的としての利用予約 Reservation for job hunting

スケジュールのご確認の上、以下の通り申請を行ってください。
授業目的としての利用を最優先にするため、スケジュール変更の可能性があります。そのため、面接目的での予約は受け付けておりません。
時間変更が可能な録画またはAI面接などのみ利用可能です。予めご了承ください。
一度の予約につき、利用時間は50分までとさせていただきます。スタジオ除菌のため、予約前後の10分を開けさせていただきます。
なお、予約は利用スケジュールの1週間前から確定させていただきます。必ず確定メールをご確認ください。
※遅刻や変更が生じる場合は、必ずメールにてご連絡ください。
 事前連絡なく、開始時間までに到着されない場合は、自動キャンセルになります。
※企業から提出を求められている動画のデータ形式や容量等を事前に把握してください。
※収録した映像・音声はデジタルファイルでの受け渡しとなります。大容量のファイルとなるため,ポータブルHDDや大容量のUSBメモリなど,記録媒体をお持ちください。


Please check the schedule and apply as follows.
The schedule may can changed as we give top priority to using it for class purposes. For this reason, we do not accept reservations for interview purposes.
Please note only available for time-changeable reservation such as recordings or AI interviews.
The usage time is limited to 50min per reservation. Due to studio disinfection, we will take a 10-minute interval before and after the reservation.
Reservations will be confirmed one week before the usage schedule. Please make sure to check the confirmation email.
* Contact by mail reqruied if you are late or change.
  If you do not arrive by the start time without contact, reservation will be canceled automatically.
* Please make sure about the video data format and capacity required by the company in advance.
* Recorded video and audio will be delivered as digital files. Since it will be a large file, please bring a recording media as a portable HDD or a large capacity USB memory.

Step 1. スケジュール確認 Check the schedule

希望する日程を選択し、スタジオ予約状況を確認してください。

予定の詳細はダブルクリックして確認してください。

Please select the date and check the studio reservation status.
Double-click to confirm the details of the schedule.

Step 2. 予約フォーム記入 Fill out the reservation form

Step 3. Meiji mailにログイン Login to Meiji mail


ログインID:自身のメールアドレス全体 
例)SAMPLE001@meiji.ac.jp
パスワード:メールアカウントに設定したパスワード

参考:Meiji Mail 関連のお知らせ

 

Login ID: Your entire email address
Example) SAMPLE001@meiji.ac.jp
Password: Password set for your email account

Reference: Information related to Meiji Mail

Step 4. 予約確定メールを承認

予約は利用スケジュールの1週間前から調整させていただきます。
必ず予約メールを確認し、スケジュール「承認」してください。
予約メールを「承認」頂いてから、ご予約が確定となります。
キャンセルおよび日程変更の場合は、必ず予めご連絡ください。
事前連絡なく、開始時間までに到着されない場合は、自動キャンセルになります。

Reservations will be adjusted from one week before the reservated schedule.
Please make sure to check the reservation email and "Accept" the schedule.
Your reservation will be confirmed after you "Accept" the reservation email.
Required to contact in advance in case of cancellation or schedule change.
If you do not arrive by the start time without contact, reservation will canceled automatically.

スタジオ紹介 Studio introduction

個別スタジオ1,2(Studio 1, Studio 2)


個別ブース内部の様子です。防音性を確保。簡単なクロマキー撮影はここでも十分にできます。
This photo shows the inside of the studio. Soundproofing is ensured. User can also take simple chroma key shots.

個別スタジオ3(Studio 3)


個別ブース3内部の様子です。PCやWEBカメラ、録音機器など、必要機材を完備します。
This is the inside of the individual studio3. We are fully equipped with necessary equipment such as PCs, WEB cameras, and recording equipment.
お問い合わせ先

明治大学 情報メディア部 メディア支援事務室
Meiji University Information Media Division Media Support Office

Email:
rent_st(アットマーク)meiji.ac.jp ←(アットマーク)は、@に置き換えてください。
rent_st (at sign) meiji.ac.jp ← Please replace (at sign) with @.