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一般的に日本で民間のアパ-トやマンションを借りる場合、連帯保証人が必要となります。日本国内に連帯保証人を見つけられない場合は、以下の保証会社を紹介しております。本学に在籍する外国人留学生であれば、特別料金で保証及びサービスを受けることができます。なお、以下の保証会社に関するチラシにつきましては、国際教育事務室または中野キャンパス低層棟3階の事務室(国際連携)で配布しております。

Students need a guarantor to rent an apartment. For students who cannot find a guarantor in Japan, Meiji University recommends Guarantor Company. Students who are enrolled in Meiji University can get special price and service.
  You can get leaflet at international office or Nakano Campus Administrative Office in Low-Rise Wing Building (3F, international section.)


保証会社/ Guarantor Company

株式会社グローバルトラストネットワークス(以下、GTN社)

170-0013 東京都豊島区東池袋1-21-11 オーク池袋ビル2

TEL03-5280-1504 / FAX03-5280-1505

HPhttps://www.gtn.co.jp/  
※GTN社のチラシ 

 

Global Trust Networks Co, Ltd.

1-21-11 2nd Floor Oak Ikebukuro Building, Higashiikebukuro, Toshima-ku, 170-0013

TEL 03-5280-1504 / FAX 03-5280-1505

Website https://www.gtn.co.jp
*GTN Leaflet

加入条件/ Requirements

本学に在籍していること ※卒業・退学・除籍等、学籍を失った時点で無効となります。

原則として、在留資格が「留学」であること

契約期間中は、明治大学国際教育センターの指示に従うこと

 

Students enrolled in Meiji University

*Students are not eligible for this service when you graduate, withdraw, expelled, or under disciplinary action from the university.

Qualification of stay is “student”

Students who are under the contract must follow instructions from Meiji University International Student Center.

契約の流れ/ Contract

1)審査に必要な書類等を用意する

A: 在留カード(表・裏)

B: パスポートの顔写真ページ

C: 学生証(表・裏)※進学時期は,合格通知書もしくは入学許可証

D: 緊急連絡先(本国のご両親及び日本国内の知人)

2)国際教育事務室または、中野キャンパス低層棟3階の事務室(国際連携)にてGTN社のチラシをもらう

3)GTN社のチラシを不動産会社に提出する

  

 

1) Prepare required document for screening

   A. Resident Card – Copy of front and back

   B. Passport

   C. Student ID –Copy of front and back

        D. Emergency contact information (One of your parents and one of acquaintances who live in Japan.

 2) Get the leaflet at international office or Nakano Campus Administrative Office in Low-Rise Wing Building (3F, international section.)

 3) Turn in the GTN leaflet to real Estate Management Company

主なサービス内容/ Service

1)家賃保証

  (月額賃料,訴訟費用,残置物撤去・保管費用,原状回復費用)

2)多言語対応

  (日本語,英語,中国語,韓国語,ベトナム語,ネパール語等)

3)24時間生活サポート

  (電気・ガス・水道の開始手続代行,賃貸借契約の解約・更新の案内等)

1) Housing guarantee for rent

   (Monthly rent, Expenses for legal actions, Expenses for removal of remaining belongings and storage of remaining belongings)

2) Language Support

   (Japanese, English, Chinese, Korean, Vietnamese, Nepal)

 3) 24 hours Life support

 (Support of utilities contracts(Electricity, gas and water)Guidance for termination or renewal of lease agreement, etc.