お知らせ/Notice
2025年度秋学期私費外国人留学生授業料補助申請について/Application for Meiji University Tuition Assistance (Reduction) Program for Privately Financed International Students in Fall Semester AY2025
募集要項 / Application Guideline
>English
よくある質問集 / Frequently Asked Questions
応募に必要な書式と銀行口座に関する注意事項 / Designated formats and Important Notes about bank account
応募申請前にご確認及びダウンロードをしてください。Please confirm and download before applying.
-学習・研究計画書(※大学院生のみ提出)
◆【重要】外国人留学生の奨学金振込口座について(注意事項)JPN
採用者には、結果通知と併せて所定の銀行口座振込依頼書(私費外国人留学生授業料補助)に通帳の表紙と見開きの写真を張り付けたものを提出いただきます。口座をお持ちでない学生は日本国内の銀行口座を開設ください。
-Study / Research Plan(Only for graduate students)
◆ Important Notes for Scholarship Transfer Account for International Students ENG
※ Successful applicants will be required to submit a designated bank transfer request form (Tuition Fee Assistance for Privately Financed International Students) along with a photo of the cover and the first two pages of their bankbook. Students who do not have a bank account must open one at a bank in Japan.
【参考 / For reference】2025年度私費外国人留学生授業料補助申請について/Application for Meiji University Tuition Assistance (Reduction) Program for Privately Financed International Students AY2025
募集要項 / Application Guideline
>English
※申請を開始する前に募集要項を確認し、必要書類を準備ください。
*Before starting your application, please check the application guideline and prepare the required documents.
【申請期間/Application Period】
4月9日(水)9:00 ~ 4月25日(金)17:00
from Wednesday, April 9, 9:00 am. to Friday, April 25, 17:00 pm.
【申込ページ/For online Application】
https://forms.office.com/r/38HsNMMxs7
- お問い合わせ先
-
国際教育事務室 / International Student Office
iso@mics.meiji.ac.jp
※問合せメールを送る際は、メール件名に「私費外国人留学生授業料補助について」と記載し、学生番号・氏名を書いたうえでメールを送るようにしてください。/ When sending an inquiry e-mail, please include "Tuition Assistance for Privately Financed International Students" in the subject line and also please write your student ID and your name.