「労働者協同組合法制定の現代的意義と協同労働の展望(上)(下)」『POSSE』Vol.47&48(堀之内出版、 2021年3月号及び7月号)/「労働者協同組合法と協同組合ネットワークの再構築—協同労働の地域的展開にむけて—」『協同組合研究誌にじ』No.676(2021年)/「社会連帯を紡ぎ直す協同組合へ」『協同組合研究誌にじ』No.671(2020年)/『地域づくりと社会教育的価値の創造』(共著・東洋館出版社、2019年)/ Otaka, K. (2019), Reconsidering the Meaning of Knowledge Based on Experiences of Community-Based Social Education Practice in Japan, New Directions for Adult and Continuing Education, No.162(Wiley: DOI: 10.1002/ace.20328)/Otaka, K. (2017), From “Employed Work” to “Associated Work” in Diverse Society: A challenge of social enterprise to create a new paradigm of community development learning through the work with multi-stakeholders, Asia Pacific Education Review, Vol.18, Issue 2(Springer: DOI:10.1007/s12564-017-9487-4)等。